Hvordan laver du sunde muslibare

muslibar

muslibar er en af ​​de fødevarer, der hævder at være sunde. Men desværre, hvis du ser grundigt på etiketten, kan den glød af godhed smuldre. De fleste muslibar starter med en håndfuld sunde ingredienser, som havre, nødder og frø. Men de kan komme ind i en klæbrig situation med sirup (læs: sukker). Rul i en håndfuld chokoladechips, og disse ernæringsfakta begynder at klatre ind i dessertområdet. “Granola muslibar kan skjule overraskende mængder sukker og fedt, så det er virkelig vigtigt at læse ernæringsfakta og ingredienslisten”, siger Karen Ansel, MS, RDN, forfatter af Healing Superfoods for anti-aging. “Ellers kan du lige så godt spise en cookie.”

Når det er sagt, er det svært at slå bekvemmeligheden af ​​en bar! Så hvis muslibar er et af dine go-to snacks, gør dit bedste for at købe en god en. Flip over den boks, glat ud den indpakning, og start scanning. Sådan laver du smarte snacking valg.

De bedste snacks sætter baren ved at holde det enkelt. Ingredienslister skal være korte, og du behøver ikke en ph.d. i kemi for at kunne læse dem. Sørg for, at minimalt forarbejdede havre, nødder og frø er øverst på listen.

Undgå tilsat sukker og brug sunde fibre

Nogle mærker praler med 5 gram sukker eller mindre, hvilket kan være sandt nok. Men Ansel præciserer, at det, du virkelig ønsker at undgå, er tilsat sukker. “Jeg er mindre bekymret over det samlede antal gram, som jeg er kilden,” siger hun. Brown ris sirup og agave nektar er lige så dårlige som sukker og høj fructose majssirup, hvad angår at give dig et haste og et sammenbrud. “Tørret frugt indeholder naturlige sukker arter, men det lever stadig lidt fibre og næringsstoffer,” siger Ansel. For at finde ud af om sukker er mest naturligt eller tilsat, læs ingredienslisten. Tørret frugt bør forekomme før sukker eller sirup (eller tilsat sukker med noget andet navn!).

Hele punktet med at tygge på havre er at få god fiber, som vil holde dig tilfreds indtil dit næste måltid. De nationale akademier anbefaler at spise 25 til 38 gram fiber hver dag, så hvis dine snacks ikke bidrager, er det et rødt flag. En god retningslinje er mindst 3 gram pr. Portion. Ideelt set kommer den fiber fra hele fødekilder, som havre, andre hele kerner eller nødder, snarere end tilsætningsstoffer, som inulin eller cikorie root ekstrakt, som kan være svært på en følsom mave i store mængder.

Muslibare og ingredienser

Hvis du er snakket, kan du også undre dig – hvad med hjemmelavet? At lave dine egne muslibar fra bunden er en fantastisk måde at undvige forarbejdede ingredienser, men du skal stadig holde øje med de klæbrige ting! De fleste opskrifter er afhængige af honning, ahornsirup og møtrikker til at binde de tørre ingredienser sammen, og det kører hurtigt op sukker og fedt. Kør numrene på en opskrift, før du gør det til en favorit. For hurtig køkken matematik, vil du sandsynligvis ikke smelte på mere end 1 tsk sirup og 2 spsk nødder smør per portioner.

Du må aldrig fange en ernæringsekspert, der leverer hendes barn en traditionel, sej, chokolaty granola bar. Men der er et par mærker, der forsøger at tilbyde bedre valg. Ansel foretrækker faktisk korn- og møtrikstænger, som hun anser for en lidt anden kategori. “Personligt giver jeg ikke min familie granola muslibar, men vi nyder andre snackmuslibar, som Kashi Chewy Nut Butter Bars, Nativas Organics Superfood + Snackmuslibar og Kind Healthy Grains Bars.” Stadig selv “naturlige” muslibar, som har tendens til at have færre kunstige ingredienser, kan snige i tilsat sukker. Så det bedste snacking råd er at tænke på granola muslibar som en godbid til særlige lejligheder, og nå for frisk frugt og veggies, i stedet. Tag en bid af et æble, en kop gulerødder eller en lille håndfuld nødder, og du behøver aldrig at bekymre sig om tilsatte sukker arter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *